Monday, April 11, 2011

Presiden FAM dan AFF adalah sama ...!!!!!


Tahniah Presiden FAM kerana pada 9 haribulan empat dua ribu sebelas yang lalu.... menang tanpa bertanding serta terus dilantik sebagai Presiden AFF yang baru pada kongres AFF di Bangkok....aku sebagai rakyat Malaysia berasa amat bangga dengan kemenangan tanpa bertanding itu...bangga sebangga-bangganya aku jadinya bila kerusi presiden AFF yang lalu juga disandang oleh orang Malaysia juga iaitu Tengku Ahmed Rithauddeen bekas Menteri pertahanan dan Menteri Luar....dengan kesinambungan yang dapat dipertahankan miliknya itu maka tahniah untuk rakyat Malaysia....Malaysia Boleh !!!!!!

                                                Rumah AFF di PJ (aku sedut dari website AFF)


Pada aku pengaruh besar yang ada pada Sultan Ahmad melayakan baginda memegang jawatan tersebut...Agak malang bagi Nurdin Halid (PSSI) salah seorang calon Presiden AFF telah dipecat oleh FIFA dua tiga hari sebelum tu...aku rasa atas dasar hormat dekat Presiden FAM Datuk presiden bola Thailand pun tarik diri di saat-saat akhir....agaknya la.....


                                                          Presiden AFF dan FAM

Aku kagum dengan semangat Presiden FAM kita ni...memang berjiwa bola sangat-sangat dan baginda memang pencinta sejati bolasepak...satu ketika dulu presiden FAM berundur dan memberi laluan kepada presiden AFC yg baru ketika itu untuk menerajui AFC...dengan alasan sudah lama memagang jawatan..tak silap aku..tak pun nak kurangkan kerja....entahla alasan apa aku pun tak ingat...tapi sekarang Presiden FAM kita kembali bertenaga...dengan tugasan terbarunya....semoga sukses memartabatkan bolasepak ASEAN dan berjaya dengan pelan WC2030....




harapan aku akan ada satu liga bolasepak antara kelab Asean...tapi memang susah bila nak buat pasal bertindih dengan ACL dan AFC cup...hhaaakkk thuuuiiii.. siapalah aku nak berimaginasi lebih-lebih....aku bukan pencinta bolasepak yang ada kuasa dan pengaruh....aku bukan ada tanah ke apa ke nak bagi kat orang.. lagi baik aku duduk diam-diam sudah....tengok apa sebenarnya yang best sangat jadi presiden ni selain dari kuasa......!!!!!


5 comments:

  1. bangga memang bangga sebab orang malaysia.harap2 ada hasil la..

    ReplyDelete
  2. hasil memang akan berhasil...

    ReplyDelete
  3. menepuk dahi sambil tercangkung dan termenung

    ReplyDelete