Thursday, March 17, 2011

Zaman sekolah rendah. !!!!


Tahun 1979 aku dilahirkan di Kelinik Thong dekat Bahau...Entah ada ke tidak kelinik tu aku pun tak tau....Ngam-ngam 7.35 pagi (ikut surat beranak) aku dilahirkan...aku anak ke 5 dari 5 adik beradik...aku memang selalu tak puas hati dengan Romper pasal dulu-dulu dia cakap aku ni anak pungut jumpa kat tepi jalan...ada ke satu malam keesokan harinya Romper akan ambil peperiksaan SRP dan aku baru balik dari rombongan dari Penang...Aku ada beli bulu burung Merak...aku bagi la dia bulu tu tak silap aku...ada ke dia kutuk aku..dia cakap bulu tu hanya orang Tamil je pakai untuk sembahyang...dan aku bab-bab Tamil ni memang aku panas la..pasal aku berkulit hitam...apa lagi aku rembat dan bertumbuk dengan romper dekat bilik bawah rumah Kepayang....
                                                    Bulu Merak yang dipertikaikan oleh Romper

Dengan menggunakan raket badminton kayu aku ketuk kepala romper sampai patah raket tu...hahahhaha.... Seingat aku darjah 6 time tu....Masa darjah 5 ke 6 aku tak ingat...aku penah buat kumpulan muzik yang diangotai oleh 3 orang..aku,loko dan zali...FAZAMA nama kumpulan tu..pakai belakang kerusi jadikan drum dan kami rakam demo tape pakai mini kompo akak aku time tu...lagu kitorg sumanya mencarut je...

Masa darjah 6 ni macam-macam aku buat....belajar isap rokok dekat dalam pembentung air ke kolam najis dekat kepayang ...Rokok itu jam aku rembat arwah abah aku punya rokok...bukan dia isap rokok tu..dia dapat hadiah rokok tu dari geng-geng jepun & Austria nye...dari sehari ke sehari aku rembat rokok tu....

Masa aku darjah 5-6 ni jugak aku dah pandai pegi stadium tanpa naungan arwah abah aku...aku dah pandai pegi sendiri..kalau tak time tu aku akan set jumpa loko dekat grand stand..loko ikut atok dia ke stadium....pernah sekali aku pergi sendiri ke stadium pembandaran...macam biasa la game 4.45 petang...habis sekolah naik bas lepak wisma tengok orang main game la...nak masuk tempat game 20sen tak boleh...pasal tak cukup umur...jadi main la game nintendo tak pun Sega 16 bit 1/2 jam RM1-3 tak silap aku...





Ada satu kali tu dah lepas duit aku habis main game dan masih lama nak tunggu bola start aku pun menebeng la muka dekat tempat game 20sen HARLEM tak silap aku nama tempat tu...aku kawan aku Asher layan je ada dua orang brader tu main game Snowbros...lepas tu dah nak game mamat tu suruh kitorg sambung...aku dengan asher pun sambung la main...tak pasal tengah syok-syok main mamat tu ambik cap LA Lakers (milik Romper) yang aku pakai...dan mamat tu terus ber edar lari...Aku dengan Asher kejar mamat tu....dan sampai di satu sudut budak tu berhenti dan pow kitorg...demi nak menyelamatkan topi tu aku rela menyerahkan wang ringgit yang ada...cheehhhh!!!!!


                                              

Dengan duit tak ada aku dengan Asher yang baru lepas kena pow ni ke stadium Perbandaran...dengan menggunakan skill cakap dekat penjaga tiket "tiket dekat belakang bang" menunjuk konon-kononya ada bapak kitorang kat belakang akan bagi tiket dekat mamat jaga tiket tu....kami pun terlepas masuk kedalam untuk tengok bola....yeeeeehaaa!!!!!!!!!!!

No comments:

Post a Comment